<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d20986705\x26blogName\x3dAdArena+SEX+SELLS++(Advertising+and+D...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://adarena.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsk_SK\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://adarena.blogspot.com/\x26vt\x3d-5866763209364219966', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>



Others: Zaži dotyk (nezaslúženej) slávy


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Nevadí mi, keď sa v reklame používajú princípy odpozerané z filmov, kníh, video klipov alebo iných diel. Je to normálna inšpirácia. Ale vadí mi, ak sa vykrádajú nápady a najmä, ak sú takéto reklamy navyše aj ocenené.Hovorím o víťazoch súťaže Zaži dotyk slávy so Zlatým bažantom, o ktorej písali aj v januárových Stratégiach. Táto súťaž sa koná už druhý rok v rámci MFF Bratislava.

Ide o súťaž amatérskych TV spotov vymyslených a nakrútených podľa zadania do 70 hodín od briefingu.Minulý rok vyhral spot, ktorý nespĺňal podmienky briefu (aktívna účasť Bratislavy v spote znamenala prostoduchý a nezmyselný titulok á la X-Files na úvod spotu), tento rok je víťazom
čistokrvný plagiát.Chlapci z Inside Out studia totiž jednoducho zobrali animáciu á la South Park (s čim by som ešte nemal najmenší problém) a použili ju na vykradnutie ideí dvoch aktuálnych spotov – Renault Megan a Sprite.

A tak nás v spote postavička prezentátora najprv ubezpečí, že nás nehodlá ohurovať reklamnými efektami ako sú výbuchy (poznáte zo spotu Renault Megan – ... a na záver ešte logo) a následne predstaví svojho asistenta, ktorý bude zastupovať „Nudu“, aby mu na hlavu pustil balík plechoviek piva a tým dokázal, že „Nuda nemá šancu“ (poznáte zo spotu Sprite – Smäd nikdy nevyhrá).Hanbu si však nenesú iba autori sami. Delia sa o ňu s porotou, v ktorej bohužiaľ sedeli hlavne ľudia, ktorí by to mali vedieť – Martin Mazág (šéfredaktor Stratégií, ktorý navyše v svojom článku tvrdí, že víťazný spot „by sa bez hanby mohol okamžite nasadiť do médií.“)



Autor: Radovan Grežo


2 Responses to “Others: Zaži dotyk (nezaslúženej) slávy”

  1. Anonymous D 

    Ja by len rad podotkol ze reklama co vyhrala minuly rok Splnala podmienky briefu;)
    V podmienkach nebolo uvedene, ze v reklame Musi byt "aktivna" ucast BA.. Bratislava tam mala byt spomenuta, alebo ukazana..
    (video obrazok..proste malo tam byt cokolvek..tak isto ako tento rok s uniformou)
    Ale mas pravdu titulok bol trapny :D tak ale z Rk sa trepat do blavy len koli jednemu zaberu..chapes-amateri:))
    Nebol som minuly rok na prezentacii ale ludia co tam boli minuly rok mi tvrdili ze to bolo o nieco lepsie..no ja sudit nemozem:) ale musim s tebou suhlasit Vitazna reklama je tak "trosku" kolaz..ale tak zas no..je to sutaz amaterov..sice tiez neberiem vykradacky..ale chalani to dobre pozakryvali-i ked vecami ktore sme uz videli:) by som povedal ze porotu si ziskala tym ze sa o dost lysila od ostatnych reklam a bola srandovna..
    I ked no..southpark:)

    Live long and prosper ;)

  2. Anonymous Radovan Grezo 

    minuly rok sice v briefe nebolo napisane "aktivna", ale na briefingu to tam viackrat spominali, napr. ked sa ludia pytali na to, co si pod tym predstavuju.

    tento rok som nevidel cele vyhlasovanie, ale z toho, co som videl suhlasim, ze uroven bola vyrazne nizsia. bolo to vsak urcite aj omnoho tazsim zadanim - uniforma je predsalen komplikovanejsi a vyraznejsi prvok, nez bratislava.

    vitazny spot bol skutocne najzabavnejsi a vyrazne iny (ja s tou "vykradackou" southparku nemam najmensi problem). napriek tomu to nemalo vyhrat. lebo potom stacilo prihlasit "Beh casnikov" a vyhra by bola tvoja.

    najviac ma vsak dorazil fakt, ze s tym dokonca vyhrali cenu za najkreativnejsiu reklamu.
    jedine skutocne naj, co mala bolo, ze bola najlepsie nakrutena. ale to ta sutaz predsa vobec nema hodnitit!

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 



Web AdArena


Blogarama Google PR™ - Post your Page Rank with MyGooglePageRank.com