Others: Zaži dotyk (nezaslúženej) slávy
Published utorok, januára 31, 2006 by Michal Pastier | Post to a Friend
Nevadí mi, keď sa v reklame používajú princípy odpozerané z filmov, kníh, video klipov alebo iných diel. Je to normálna inšpirácia. Ale vadí mi, ak sa vykrádajú nápady a najmä, ak sú takéto reklamy navyše aj ocenené.Hovorím o víťazoch súťaže Zaži dotyk slávy so Zlatým bažantom, o ktorej písali aj v januárových Stratégiach. Táto súťaž sa koná už druhý rok v rámci MFF Bratislava.
Ide o súťaž amatérskych TV spotov vymyslených a nakrútených podľa zadania do 70 hodín od briefingu.Minulý rok vyhral spot, ktorý nespĺňal podmienky briefu (aktívna účasť Bratislavy v spote znamenala prostoduchý a nezmyselný titulok á la X-Files na úvod spotu), tento rok je víťazom čistokrvný plagiát.Chlapci z Inside Out studia totiž jednoducho zobrali animáciu á la South Park (s čim by som ešte nemal najmenší problém) a použili ju na vykradnutie ideí dvoch aktuálnych spotov – Renault Megan a Sprite.
A tak nás v spote postavička prezentátora najprv ubezpečí, že nás nehodlá ohurovať reklamnými efektami ako sú výbuchy (poznáte zo spotu Renault Megan – ... a na záver ešte logo) a následne predstaví svojho asistenta, ktorý bude zastupovať „Nudu“, aby mu na hlavu pustil balík plechoviek piva a tým dokázal, že „Nuda nemá šancu“ (poznáte zo spotu Sprite – Smäd nikdy nevyhrá).Hanbu si však nenesú iba autori sami. Delia sa o ňu s porotou, v ktorej bohužiaľ sedeli hlavne ľudia, ktorí by to mali vedieť – Martin Mazág (šéfredaktor Stratégií, ktorý navyše v svojom článku tvrdí, že víťazný spot „by sa bez hanby mohol okamžite nasadiť do médií.“)Autor: Radovan Grežo
Ja by len rad podotkol ze reklama co vyhrala minuly rok Splnala podmienky briefu;)
V podmienkach nebolo uvedene, ze v reklame Musi byt "aktivna" ucast BA.. Bratislava tam mala byt spomenuta, alebo ukazana..
(video obrazok..proste malo tam byt cokolvek..tak isto ako tento rok s uniformou)
Ale mas pravdu titulok bol trapny :D tak ale z Rk sa trepat do blavy len koli jednemu zaberu..chapes-amateri:))
Nebol som minuly rok na prezentacii ale ludia co tam boli minuly rok mi tvrdili ze to bolo o nieco lepsie..no ja sudit nemozem:) ale musim s tebou suhlasit Vitazna reklama je tak "trosku" kolaz..ale tak zas no..je to sutaz amaterov..sice tiez neberiem vykradacky..ale chalani to dobre pozakryvali-i ked vecami ktore sme uz videli:) by som povedal ze porotu si ziskala tym ze sa o dost lysila od ostatnych reklam a bola srandovna..
I ked no..southpark:)
Live long and prosper ;)
minuly rok sice v briefe nebolo napisane "aktivna", ale na briefingu to tam viackrat spominali, napr. ked sa ludia pytali na to, co si pod tym predstavuju.
tento rok som nevidel cele vyhlasovanie, ale z toho, co som videl suhlasim, ze uroven bola vyrazne nizsia. bolo to vsak urcite aj omnoho tazsim zadanim - uniforma je predsalen komplikovanejsi a vyraznejsi prvok, nez bratislava.
vitazny spot bol skutocne najzabavnejsi a vyrazne iny (ja s tou "vykradackou" southparku nemam najmensi problem). napriek tomu to nemalo vyhrat. lebo potom stacilo prihlasit "Beh casnikov" a vyhra by bola tvoja.
najviac ma vsak dorazil fakt, ze s tym dokonca vyhrali cenu za najkreativnejsiu reklamu.
jedine skutocne naj, co mala bolo, ze bola najlepsie nakrutena. ale to ta sutaz predsa vobec nema hodnitit!